KLAUSIMAS

     Nuo 2014 m. sausio 1 d., įsigaliojus eilei teisės aktų, reglamentuojančių statybos vykdymą bei jos užbaigimą, prašytume paaiškinti, kaip reikėtų suprasti papildytus naujomis redakcijomis teisės aktus; cituojame žemiau:

Pagal Lietuvos Respublikos Statybos įstatymo (nauja įstatymo redakcija nuo 2013 m. liepos 16 d.): „20 straipsnis. Statinio projektas. Prisijungimo sąlygos, punktas 1. Statinio projektas rengiamas: 60 supaprastintas statybos projektas – naujo nesudėtingo statinio statybai Aplinkos ministerijos nustatytais atvejais:“ 23 straipsnis. Statybą leidžiantys dokumentai. Punktas 1, Statybą leidžiantys dokumentas yra: 4) kitais, negu šios dalies 1, 2 ir 3 punktuose nurodytais, atvejais – rašytinis įgalioto valstybės tarnautojo pritarimas šio Įstatymo 20 straipsnio 1 dalies 4-13 punktuose nurodytam statinio projektui (kai jis yra privalomas)“.

Statybos techninis reglamentas STR 1.07.01:2010 „Statybą leidžiantys dokumentai“ 6 priedas (Lietuvos respublikos aplinkos ministro 2013 m. gruodžio 9 d. įsakymo Nr. D1-914 (nuo 2014 m. sausio 1 d.) (Žin., 2013, Nr. 128-6547) redakcija) nurodomi atvejai, kada privalomas rašytinis pritarimas statinio projektui, t. y. punktas 2. Rašytinis pritarimas supaprastintam statybos projektui privalomumas:

2.2. statant II grupės nesudėtingą statinį – mieste*, konservacinio prioriteto ar kompleksinėje saugomojoje teritorijoje, kultūros paveldo objekto teritorijoje, kultūros paveldo teritorijoje.

*Miestais laikomos daugiau kaip 3000 gyventojų turinčios gyvenamosios vietovės.“

     Pagal anksčiau cituojamus teisės aktus, prašome paaiškinti, ar vykdant II grupės nesudėtingo statinio statybą kaime, kai statybos objekto adresas yra su įvardintu žodžiu kaimas (pvz. Kalotės kaimas, Klaipėdos raj.) reikalinga statytojo pageidavimu parengtą supaprastintą statybos projektą (šiuo atveju vandentiekio ir nuotekų tinklams bei įrenginiams) teikti įgaliotam savivaldybės administracijos valstybės tarnautojui gauti rašytinį pritarimą statybą leidžiančio dokumento gavimui. Jeigu tai nereikalinga, tada kokiu pagrindu būtų registruojamas sukurtas turtas.

     Taip pat prašome paaiškinti, ar reikėtų vykdyti Statybos techninio reglamento STR 1.07.01:2010 „Statybą leidžiantys dokumentai“ punkto 8.4 reikalavimą, vykdant statybą kaime (cituojamas punktas „8 (Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. gegužės 18 d. įsakymo Nr. D1-410 (nuo 2011 m. liepos 1d.) ( Žin., 2011, Nr. 61-2915) redakcija) Įgaliotas savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas per 3 darbo dienas patikrina: 8.4. Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2013 m. gruodžio 9 d. įsakymo Nr. D1-914 (nuo 2014 m. sausio 1 d.) ( Žin., 2013, Nr. 128-6547) redakcija) ar prašyme nurodytas statytojas turi teisę būti statytoju pagal Statybos įstatymo 3 straipsnio 1 ir 2 dalių reikalavimus, (išskyrus Reglamento 7 priede nurodytas išimtis), taip pat ar žemės sklypui bei gretimiems sklypams dėl statytojo žemės sklype numatytos vykdyti ar vykdomos ūkinės veiklos yra nustatytos specialiosios žemės naudojimo sąlygos ir ar jos yra įrašytos į nekilnojamojo turto registrą; nustačius, kad tokios teisės nurodytos prašyme nurodytas statytojas neturi, arba jei žemės sklypui bei gretimiems žemės sklypams dėl statytojo žemės sklype numatomos vykdyti ar vykdomos ūkinės veiklos nėra nustatytos specialiosios žemės naudojimo sąlygos, arba jos nustatytos, bet neįrašytos į Nekilnojamojo turto registrą, prašymo pateikėjas informuojamas per IS „Infostatyba“, kad jo prašymas dėl šios priežasties (šių priežasčių) nepriimamas)“), jeigu rašytinis savivaldybės administracijos tarnautojo pritarimas nėra reikalingas.

ATSAKYMAS (2014-02-06, Nr. (8.4)-2D-2066)

     Teikiame nuomonę dėl rašte išdėstytų klausimų.

     STR 1.07.01:2010 „Statybą leidžiantys dokumentai“ 6 priede nurodyti visi atvejai, kada privaloma gauti rašytinį pritarimą atitinkamam statinio projektui. Nagrinėjamu atveju rašytinis pritarimas supaprastintam statybos projektui kaime, jei tai ne konservacinio prioriteto ar kompleksinėje saugoma teritorija, kultūros paveldo objekto teritorija ar kultūros paveldo vietovė, nėra privalomas. Sukurtas nekilnojamasis turtas registruojamas statybos užbaigimo dokumento – deklaracijos apie statybos užbaigimą ir kadastro duomenų bylos pagrindu. Pažymėtina, kad rašte nurodytų nesudėtingų statinių statybos atveju deklaracija apie statybos užbaigimą Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos netvirtinama.

     Minėto reglamento 8.4 punkto nuostatos reglamentuoja statybą leidžiančio dokumento išdavimo procesą, t. y. statybą leidžiantį dokumentą išduodančio subjekto veiklą. Kadangi rašte nurodytu atveju statybą leidžiantis dokumentas neprivalomas, šios nuostatos nėra aktualios.

     Primename, kad vadovaujantis anksčiau nurodyto reglamento 7 priedu, statant valstybinėje žemėje, privaloma gauti valstybinės žemės patikėjimo teisės subjekto rašytinį sutikimą ar susitarimą.

Atnaujinimo data: 2023-09-23