Asmenų aptarnavimas
I. ASMENŲ KONSULTAVIMAS TERITORIJŲ PLANAVIMO, STATYBOS IR ŽEMĖS NAUDOJIMO VALSTYBINĘ PRIEŽIŪRĄ REGLAMENTUOJANČIŲ IR SU JAIS SUSIJUSIŲ TEISĖS AKTŲ NUOSTATŲ TAIKYMO KLAUSIMAIS VYKSTA KONSULTACINE LINIJA TEL. +370 5 207 3333 (I-IV 8:00–12:00, V - TELEFONU KONSULTACIJOS NETEIKIAMOS) IR KITAIS NUMATYTAIS BŪDAIS, DAUGIAU INFORMACIJOS ČIA
Atkreipiame dėmesį, kad Konsultavimo taisyklės nenumato konkrečių situacijų nagrinėjimo, sprendimų priėmimo ir / ar išvadų dėl jų teikimo.Teikiant konsultacijas yra teikiama bendro pobūdžio informacija dėl teisės aktų taikymo.
SVARBU: Nuo 2024 m. gruodžio 1 d. viešoji įstaiga Statybos sektoriaus vystymo agentūra (SSVA) (vietoje Statybos inspekcijos) tvarko duomenis ir teikia konsultacijas Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų rengimo ir teritorijų planavimo proceso valstybinės priežiūros informacinės sistemos (TPDRIS), Lietuvos Respublikos statybos leidimų ir statybos valstybinės priežiūros informacinės sistemos ,,Infostatyba“ (IS „Infostatyba“), Topografijos, inžinerinės infrastruktūros, teritorijų planavimo ir statybos elektroninių vartų informacinės sistemos (TPS „Vartai“) klausimais, todėl dėl sistemų veikimo, naudotojų sukūrimo, esamų keitimo, duomenų, dokumentų iš sistemų gavimo, konsultacijų informacinių sistemų klausimais ir pan. kreipkitės į SSVA: tel. +370 700 15100 ar el. p. [email protected]. Daugiau informacijos www.planuojustatau.lt
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
II. DOKUMENTŲ PRIĖMIMAS
Inspekcijos teikiamų administracinių paslaugų aprašymus ir elektroninių paslaugų katalogus galite rasti čia
MALONIAI PRAŠOME NAUDOTI PARENGTAS SKUNDŲ FORMAS IR SUTEIKIAME GALIMYBĘ PASITIKRINTI DĖL SKUNDO NENAGRINĖJIMO TEISINIŲ PAGRINDŲ
Teikiant skundą dėl teritorijų planavimo, statybos srityje vykdomų pažeidimų ar Inspekcijos darbuotojų, rekomenduojame pasitikrinti, ar nėra teisės aktuose nustatytų pagrindų skundo nenagrinėjimui, ir naudoti Inspekcijos parengtą skundo formą, tai galite atlikti čia
Teikiant skundą dėl žemės naudojimo srityje vykdomų pažeidimų, rekomenduojame pasitikrinti, ar nėra teisės aktuose nustatytų pagrindų skundo nenagrinėjimui, ir naudoti Inspekcijos parengtą skundo formą, tai galite atlikti čia
DOKUMENTUS ĮSTAIGAI GALIMA PATEIKTI:
- el. paštu [email protected]
- statybos ir teritorijų planavimo srities elektronines paslaugas galite pasiekti: https://www.planuojustatau.lt/eptp/services.html (pasirinkti paslaugų grupes "Statau", "Stebiu teritoriją" arba "Planuoju teritoriją")
- per informacines sistemas www.epristatymas.lt www.epilietis.lrv.lt
- palikti korespondencijos dėžutėje, esančioje ant pastato fasado A. Vienuolio g. 8, Vilniuje
- siųsti paštu arba pateikti atvykus žemiau lentelėje nurodytais adresais (atvykus dokumentai priimami tik šiais adresais):
Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Alytus | Utena |
A. Vienuolio g. 8 | L. Sapiegos g. 12 | Danės g. 17 | Vilniaus g. 263 | Respublikos g. 38 | Naujoji g. 2 | Maironio g. 9 |
101 kab. | 203 kab. | 318 kab. | 324 kab. | 404 kab. | 313 kab. | 201 kab. |
+370 613 29800 +370 604 76747 | +370 610 29365 | +370 698 78660 +370 612 88929 | +370 613 79782 | +370 612 94365 | +370 610 64601 | +370 612 53955 |
PAPILDOMAS LAIKAS DOKUMENTŲ PATEIKIMUI: Vilniuje (dokumentai priimami ir pietų pertraukos metu). Vilniuje iš anksto susitarus nurodytais telefono numeriais,dokumentus taip pat galima pateikti ir po darbo valandų: papildoma valanda dokumentų priėmimui numatyta antradieniais (nuo 17 iki 18 val., prieš šventes nuo 16 iki 17 val.), tačiau apie numatomą atvykimą būtina informuoti telefonu ne vėliau kaip dieną iki atvykimo). Pasiteirauti dėl prašymų, skundų ir kitų dokumentų priėmimo, registracijos ir pan. galima aukščiau lentėje nurodytais kontaktais. | ||||||
Darbo laikas:
|
III. REIKALAVIMAI, TAIKOMI TEIKIAMIEMS DOKUMENTAMS
Bendruoju atveju reikalavimus asmenų prašymams, skundams nustato Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymas, Prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007-08-22 nutarimu Nr. 875, (toliau - LRV taisyklės).
Tačiau atkreiptinas dėmesys, kad jei specialieji teisės aktai (pvz., Lietuvos Respublikos statybos įstatymas, Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymas, Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo, statybos ir žemės naudojimo valstybinės priežiūros įstatymas, statybos techniniai reglamentai ir kiti) nustato konkretizuotas dokumentų teikimo procedūras, būtina vadovautis specialiaisiais teisės aktais.
Bendruoju atveju (jei specialieji teisės aktai nenumato kitaip) prašymas, skundas turi atitikti šiuos LRV taisyklėse nustatytus turinio ir formos reikalavimus:
„23. Prašyme ar skunde turi būti: 23.1. fizinio asmens vardas, pavardė ir (ar) kita įstatymuose ar jų pagrindu priimtuose teisės aktuose nustatyta informacija, būtina siekiant asmenį identifikuoti arba patikrinti prašymo ar skundo autentiškumą, išskyrus Taisyklių 18 punkte nurodytą atvejį; 23.2. Civilinio kodekso 2.44 straipsnio 1 dalyje nurodyta informacija, jeigu kreipiamasi juridinio asmens vardu; 23.3. kontaktinė informacija ryšiui su asmeniu palaikyti – telefono numeris, elektroninio pašto adresas, adresas arba prireikus kitų elektroninių ryšių priemonių nuorodos ar (ir) numeriai.
24. Prašymas ir skundas raštu turi būti: 24.1. parašytas valstybine kalba arba turėti vertimą į valstybinę kalbą, kurio turiniui ir autentiškumo užtikrinimui mutatis mutandis taikomos Taisyklių 23.1, 23.3, 24.2, 24.3 ir 24.5 papunkčių nuostatos (išskyrus Taisyklių 25 ir 26 punktuose nurodytus atvejus); 24.2. parašytas įskaitomai; 24.3. konkretus ir suprantamas; 24.4. parašytas taip, kad jo turinys ar forma nepažeistų etiketo ir geros moralės normų; 24.5. pasirašytas prašymą pateikusio asmens arba jo atstovo. Kai teikiant prašymą naudojamos elektroninių ryšių priemonės, turi būti pateikta pasirašyto prašymo skaitmeninė kopija arba prašymas turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu, atitinkančiu Reglamente (ES) 910/2014 nustatytus reikalavimus, arba suformuotas tokiu būdu, kuris leidžia prašymą ar skundą teikiantį asmenį identifikuoti arba patikrinti prašymo ar skundo autentiškumą.“
Pateikus nurodytų reikalavimų neatitinkantį kreipimąsi, taikomos LRV taisyklių 40 punkte nurodytos pasekmės, t. y. dokumentas grąžinamas pateikėjui.
Anoniminis kreipimasis gali būti teikiamas tik tada, jei tokią galimybę numato teisės aktai (pvz., Pasitikėjimo linijos nuostatai), kitu atveju Prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklės (23 ir 24 punktai) numato pareigą pateikti duomenis apie savo tapatybę ir kreipimąsi pasirašyti.
SVARBU:
Dėl konkrečių reikalavimų kreipimuisi, individualiai vertinamas atitinkamas teisės aktas, reguliuojantis vieno ar kito dokumento pateikimą.
Kreipdamiesi nepamirškite pridėti teisės aktuose numatytų privalomų dokumentų, o kai privalomi dokumentai pagal teisės aktus nenurodyti - dokumentus, pagrindžiančius Jūsų kreipimąsi.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
IV. ATSAKYMŲ PATEIKIMO TERMINAI (bendruoju atveju, jei specialieji teisės aktai nenustato kitaip)
- Atsakymai į prašymus teikiami per 20 darbo dienų nuo tokio prašymo gavimo dienos. Kai dėl objektyvių priežasčių per šį terminą administracinis sprendimas negali būti priimtas, šis terminas gali būti pratęstas ne ilgiau kaip 10 darbo dienų. Asmeniui apie tokį termino pratęsimą per 5 darbo dienas nuo sprendimo pratęsti terminą priėmimo dienos pranešama raštu ir nurodomos pratęsimo priežastys.
- Atsakymai į skundus teritorijų planavimo, statybos, žemės naudojimo priežiūros srityse pateikiami ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo visų skundui išnagrinėti reikalingų dokumentų ir informacijos gavimo dienos. Dėl objektyvių priežasčių šis terminas gali būti pratęsiamas iki 20 darbo dienų, apie tai per 5 darbo dienas nuo termino pratęsimo raštu informuojant skundą pateikusį asmenį ir nurodant termino pratęsimo priežastis, jeigu teisės aktuose nenustatyta kitaip. Skundą patikslinus jo nagrinėjimo metu, minėti terminai skaičiuojami nuo skundo patikslinimo dienos.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
V. PAGRINDINIAI TEISĖS AKTAI
Prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklės
Pasitikėjimo linijos nuostatai (daugiau informacijos apie skundų teikimą Pasitikėjimo linija rasite čia)
Asmenys, atsakingi už fizinių ir juridinių asmenų aptarnavimą taikant „Vieno langelio“ principą
Kitus teisės aktus galite rasti čia: https://vtpsi.lrv.lt/lt/teisine-informacija/
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
VI. ĮVERTINKITE APTARNAVIMO KOKYBĘ
Gerbiamieji interneto svetainės lankytojai, Inspekcija, siekdama pagerinti aptarnavimo kokybę, išsiaiškinti trūkumus ir priežastis, Jūsų poreikius, vykdo anoniminę apklausą. Prašytume atsakyti į anketos klausimus. Užtruksite ne ilgiau kaip 1 ar 2 minutes. Vertiname Jūsų kiekvieno nuomonę, tad iš anksto dėkojame už atsakymus, kurie padės įvertinti paslaugų kokybę, skatins ieškoti būdų, kaip pagerinti šį darbą. Konfidencialumas garantuojamas. Jūsų nuomonė apie aptarnavimo kokybę
Atnaujinimo data: 2025-02-06