Žemės sklypo naudojimo būdo keitimas Neringoje (2015-08-04)
KLAUSIMAS
2015-07-16 Neringos savivaldybės teritorijų planavimo komisijai buvo pateiktas derinti Neringos savivaldybės tarybos 2000 m. birželio 09 d. sprendimu Nr. 41 patvirtinto teritorijos Nidos gyvenvietės I ūkinio sektoriaus rytinės dalies detaliojo plano, žemės sklypui <...>, Neringa, koregavimo projektas, kurio tikslas – keisti žemės sklypo naudojimo būdą iš inžinerinės infrastruktūros teritorijos į vienbučių ir dvibučių gyvenamųjų pastatų teritorijas (G1) ir/ arba daugiabučių gyvenamųjų pastatų ir bendrabučių teritorijas (G2).
Detaliojo plano korektūros nederino KNNP direkcijos atstovė, motyvuodama sprendimą Teritorijų planavimo įstatymo IV str. 4p nuostata, kad Vyriausybės patvirtintas specialusis tvarkymo planas yra aukštesnio lygmens dokumentas negu Neringos savivaldybės teritorijos bendrasis planas. Tvarkymo plane šiai teritorijai nenumatytas gyvenamų pastatų teritorijos naudojimo būdas.
Specialiajame plane ši teritorija įvardinama kaip NRu teritorija – urbanizuotos rekreacinės aplinkos kraštovaizdžio tvarkymo zona. Bendrajame plane nurodyta, kad šioje teritorijoje prioritetinis naudojimo būdas – visuomeninės ir komercinės paskirties objektų teritorija, o galimas naudojimo būdas – gyvenamoji statyba.
Beje KNNP direkcija yra išdavusi teritorijų planavimo sąlygas, kur nurodytas planavimo tikslas- keisti į gyvenamą teritoriją, rekomenduojant vadovautis bendruoju planu ir tvarkymo planu.
Prašau išaiškinti egzistuojančią koliziją tarp teritorijų planavimo dokumentų – galimas šioje vietoje keitimas į gyvenamą teritoriją ar galima keisti tik į rekreacinių objektų teritoriją, vadovaujantis bendrojo plano nuostatomis.
ATSAKYMAS (2015-08-04, Nr. 8.4-2D-11433)
Atsakydami į Jūsų paklausimą, informuojame, kad paklausime pateikti duomenys netikrinami, atsakymas rengiamas pagal pateiktus duomenis. Asmeniui papildomai pateikus informacijos apie konkrečias faktines aplinkybes, nenurodytas paklausime, gali pasikeisti ir Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos (toliau – Inspekcija) konsultacijos turinys.
Pagal šiuo metu galiojančio Lietuvos Respublikos Teritorijų planavimo įstatymo (toliau – Teritorijų planavimo įstatymas) 4 straipsnio 3 dalies nuostatas teritorijų planavimo dokumentų taikymo ir jų tarpusavio sąveikos organizacinė struktūra veikia vadovaujantis šiuo įstatymu ir kitais teisės aktais. Kiekvienas žemesnio teritorijų planavimo lygmuo privalo vadovautis aukštesnio teritorijų planavimo lygmens patvirtintais teritorijų planavimo dokumento sprendiniais, juos detalizuojant. To paties lygmens teritorijų planavimo dokumentų sprendiniai turi būti tarpusavyje suderinti, išskyrus šio straipsnio 4 dalyje nurodytus atvejus.
Vadovaujantis Teritorijų planavimo įstatymo 4 straipsnio 4 dalies nuostatomis, Vyriausybės patvirtintų specialiojo teritorijų planavimo dokumentų sprendiniai turi aukštesnę teisinę galią už savivaldybės lygmens ir vietovės lygmens kompleksinio ir specialiojo teritorijų planavimo dokumentų sprendinius ir privalomai taikomi savivaldybėms rengiant, keičiant ar koreguojant savivaldybės lygmens ir vietovės lygmens teritorijų planavimo dokumentus.
Atsižvelgdami į Teritorijų planavimo įstatymo 4 straipsnio 3 ir 4 dalių nuostatas, manome, kad Vyriausybės patvirtintas specialusis tvarkymo planas yra aukštesnio lygmens dokumentas negu Neringos savivaldybės teritorijos bendrasis planas, todėl Specialiojo plano sprendiniai, NRu teritorija - urbanizuotos rekreacinės aplinkos kraštovaizdžio tvarkymo zona, kurioje nenumatytas gyvenamų pastatų teritorijos naudojimo būdas, turi būti privalomai taikomi savivaldybėms rengiant, keičiant ar koreguojant savivaldybės lygmens ir vietovės lygmens teritorijų planavimo dokumentus.
Atsižvelgiant į išdėstytą, Inspekcijos nuomone, Kuršių nerijos nacionalinio parko direkcijos atstovė, motyvuodama sprendimą Teritorijų planavimo įstatymo 4 straipsnio 4 punkto nuostata, kad Vyriausybės patvirtintas specialusis tvarkymo planas yra aukštesnio lygmens dokumentas negu Neringos savivaldybės teritorijos bendrasis planas ir Specialiajame plane šiai teritorijai nenumatytas gyvenamų pastatų teritorijos naudojimo būdas, pagrįstai nederino Neringos savivaldybės tarybos 2000 m. birželio 9 d. sprendimu Nr. 41 patvirtinto teritorijos Nidos gyvenvietės I ūkinio sektoriaus rytinės dalies detaliojo plano, žemės sklypui Taikos g. 43B, Neringa, koregavimo projekto, kurio tikslas - keisti žemės sklypo naudojimo būdą iš inžinerinės infrastruktūros teritorijos į vienbučių ir dvibučių gyvenamųjų pastatų teritorijas (G1) ir / arba daugiabučių gyvenamųjų pastatų ir bendrabučių teritorijas (G2).
Inspekcijos nuomone, šioje konkrečioje vietoje žemės sklypo naudojimo būdo iš inžinerinės infrastruktūros teritorijos negalima keisti į vienbučių ir dvibučių gyvenamųjų pastatų teritorijas (G1) ir / arba daugiabučių gyvenamųjų pastatų ir bendrabučių teritorijas (G2), tačiau, vadovaujantis Bendrojo plano nuostatomis, žemės sklypo naudojimo būdą galima keisti į komercinės paskirties objektų teritorijas, kuriose, vadovaujantis Specialiojo plano urbanizuotos rekreacinės aplinkos kraštovaizdžio tvarkymo zonos NRu reglamentais, galima poilsio ir turizmo kompleksų statyba.
Ši konsultacija pateikiama pagal jos pasirašymo dieną galiojusius teisės aktus ir negali būti traktuojama kaip Inspekcijos sprendimas konkrečioje situacijoje.
Atnaujinimo data: 2023-09-23