Defekto pašalinimas garantinio laikotarpio metu (2012-03-30)
KLAUSIMAS
Daugiabutį namą pastačiusi įmonė bankrutavo. Garantinio laikotarpio metu išryškėjusius statybos defektus nėra kam taisyti. Ar Inspekcija gali padėti spręsti defektų pašalinimo problemas? Ar dėl žalos įvertinimo belieka kreiptis tik į privačias įmones?
ATSAKYMAS (2012-03-30, Nr. (8.4)-2D-4955)
Už garantinio laikotarpio metu išryškėjusių defektų pašalinimą yra atsakingas tiek rangovas, tiek pardavėjas. Kadangi Jūsų atveju statytojas pardavė butus butų pirkėjams, santykiams tarp statytojo (pardavėjo) ir butų pirkėjų taikytinos Civilinio kodekso (toliau – Kodeksas) IV dalies XXIII skyriaus Antrojo skirsnio „Bendrosios pardavėjo pareigos ir teisės“ nuostatos.
Vadovaujantis Kodekso 6.338 straipsnio 2 dalimi, kai nenustatytas daikto kokybės garantijos ar tinkamumo naudoti terminas, pirkėjas reikalavimus dėl daikto trūkumų gali pareikšti per protingą terminą, bet ne vėliau kaip per dvejus metus nuo daikto perdavimo dienos, jeigu įstatymai ar sutartis nenumato ilgesnio termino. Kadangi statinio garantiniai terminai yra nustatyti Statybos įstatymo 36 straipsnyje (5 metų bendrasis terminas, 10 metų garantinis terminas paslėptiems statinio elementams ir 20 metų garantinis terminas tyčia paslėptiems defektams), per šiuos terminus butų pirkėjai, vadovaudamiesi Kodekso 6.327 straipsnio 3 ir 4 dalimis, turi teisę pareikalauti iš pardavėjo ištaisyti išaiškėjusius defektus. Pardavėjas, neturėdamas galimybės priversti subankrutavusį rangovą ištaisyti šiuos defektus, privalės juos ištaisyti savo lėšomis.
Į Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos kompetenciją neįeina statybos įmonių padarytos žalos įvertinimas. Šiuo klausimu Jums reikėtų kreiptis į statinio ekspertizes atliekančias įmones, kurių sąrašą galite rasti tinklalapyje .
Ši konsultacija pateikiama pagal jos pasirašymo dieną galiojusius teisės aktus ir negali būti laikoma Inspekcijos sprendimu konkrečioje situacijoje.
Atnaujinimo data: 2023-09-23