KLAUSIMAS

     2014-05 įsigijome naujos statybos butą mieste su daline apdaila, apdailą atliko statytojas už papildomą mokestį. Suteikė pagal įstatymą numatytas garantijas. Nuo 2014-08 mes kreipėmės ir į namo bendriją, ir statytoją dėl netinkamai funkcionuojančio vandens maišytuvo vonioje - vanduo staigiai karštėja, staigiai atšąla, skirtumai labai reikšmingi, maudantis tenka atšokti nuo vandens kartais net, kad nenuplikytų.

      Tokių pat nusiskundimų turėjo ir kiti namo gyventojai, tačiau dalis gyventojų naudoja termostatinį maišytuvą, tad įvertinti problemos negali. Statytojas ieškojo problemos hidrauliniais bandymais ir centralizuotais sprendimais šildymo punkte, po jų didesnė dalis gyventojų nusiskundimų nebeturi, tačiau pas mus situacija nepasikeitė.

      Statytojas kreipėsi į santechnikos tiekėją, kuris patikino (žodžiu, be bandymų), kad tai ne santechnikos problema. Statytojas konstatavo, kad jis savo darbą atliko ir daugiau niekuo padėti mums negali. Mes priminėme, jog jie teikia garantiją už savo apdailą ir konstrukciją, tad tai jų rūpestis. Ir jei negali rasti problemos, tegul išsprendžia pasekmes pakeisdami mūsų maišytuvą termostatiniu savo sąskaitą, kaip garantijų dalį. Tačiau tą daryti jie atsisakė.

      Tad norime pasiteirauti, kas turi išspręsti šią problemą? Ar esame teisūs reikalaudami ją išspręsti iš statytojo?

ATSAKYMAS (2015-08-03, Nr. 8.4-2D-11384)

      Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Aplinkos ministerijos (toliau – Inspekcija), išnagrinėjusi el. paklausimą, pateikia nuomonę jame išdėstytais klausimais jų pateikimo tvarka.

      Manome, kad paklausime aprašytoje situacijoje nėra aiški tikroji priežastis, kodėl kyla problemų naudojantis daugiabučio namo karšto vandens bendrąja sistema. Nustatyti priežastį galėtų nepriklausomi ekspertai, turintys teisę atlikti statinio ar statinio dalies ekspertizę. Jų sąrašas skelbiamas Statybos produkcijos sertifikavimo centro interneto svetainėje www.spsc.lt → Registrai →  Įmonių atestavimas. Gavus nepriklausomų ekspertų išvadą, reikėtų kreiptis į statytoją, kad būtų pašalintos nustatytos karšto vandens tiekimo sutrikimo priežastys.

      Statybos techninio reglamento STR 1.11.01:2010 „Statybos užbaigimas“ 45 punkte yra nustatyta, kad statinio garantiniu laiku išryškėję statybos defektai šalinami vadovaujantis Civilinio kodekso šeštosios knygos XXIII skyriaus ir Statybos įstatymo 36 straipsnio nuostatomis:

      45.1. Statytojas, per garantinį laiką nustatęs statinio statybos defektų, pakviečia rangovo įgaliotą atstovą ir surašo dvišalį aktą, kuriame nurodo išryškėjusius statybos defektus ir su rangovu suderina jų padarinių pašalinimo terminą; jei rangovo įgaliotas atstovas neatvyksta arba atsisako pasirašyti dvišalį aktą, galioja Statytojo surašytas vienašalis aktas;

      45.2. jei rangovas nepašalina statybos defektų akte nurodytu terminu, Statytojas apie tai raštu informuoja Inspekciją ir kreipiasi į teismą dėl rangovo įpareigojimo pašalinti statybos defektus arba dėl statybos defektų šalinimo išlaidų išieškojimo iš rangovo, jei Statytojas juos pašalino savo lėšomis;

      45.3. Inspekcija, gavusi Statytojo informaciją apie rangovo vengimą šalinti statinio garantiniu laiku nustatytus statybos defektus, teikia statinių projektuotojų, statybos rangovų ir statinių projektų ar statinių ekspertizės rangovų atestavimo komisijai medžiagą bei pasiūlymus dėl rangovo veiklos įvertinimo ir / ar dokumento, suteikiančio rangovui teisę vykdyti atitinkamus statybos darbus, panaikinimo.

      Atsisakius statytojui vykdyti garantinius įsipareigojimus, turite teisę savo teises ginti teisme, pateikiant nepriklausomų ekspertų išvadas.

      Ši konsultacija pateikiama pagal jos pasirašymo dieną galiojusius teisės aktus ir negali būti laikoma Inspekcijos sprendimu konkrečioje situacijoje.

Atnaujinimo data: 2023-09-23