Žemės sklypo adresas X kaimas, o namo tame pačiame žemės sklype – Y kaimas ()2018-11-06)
KLAUSIMAS
- Ar pagal Žemės įstatymą, kitus Lietuvos Respublikos teisės aktus, yra teisėta situacija, kai žemės sklypas ir ant jo esantys statiniai yra skirtingose vietovėse? (Žemės sklypas – X k., nekilnojamasis turtas – Y k.). Jei tokia galimybė numatyta, prašome nurodyti teisės normas.
- Asmuo ketina ant žemės sklypo statyti trąšų sandėlį. Ar statybos leidimas gali būti išduodamas asmeniui, kai žemės sklypas ir nekilnojamieji pastatai yra skirtinguose kaimuose (bet faktiškai toje pačioje vietoje)?
- Jei asmuo ketintų keisti žemės sklypo paskirtį iš komercinės paskirties objektų teritorijos į komercinės paskirties, kokius dokumentus, neskaitant Lietuvos Respublikos sutikimo, turi pareigą pateikti?
ATSAKYMAS (2018-11-06, Nr. (9.12)-2D-15740)
Paklausime pateikti duomenys netikrinami, atsakymas rengiamas pagal pateiktus duomenis. Asmeniui papildomai pateikus informacijos apie konkrečias faktines aplinkybes, nenurodytas paklausime, gali pasikeisti ir Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos (toliau – Inspekcija) konsultacijos turinys.
1. Informuojame, kad Jūsų prašymo 1 klausimo nagrinėjimas nepriskirtas Inspekcijos kompetencijai, nustatytai Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymo 3 straipsnio 5 dalies ir 8 straipsnio nuostatose.
Nekilnojamojo turto registro duomenų tvarkymą reglamentuoja Nekilnojamojo turto registro nuostatai, patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. balandžio 23 d. nutarimu Nr. 379. Nekilnojamųjų daiktų kadastro duomenų įrašymo, įrašytų kadastro duomenų keitimo tvarka nustatyta Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto kadastro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. balandžio 15 d. nutarimu Nr. 534.
Konkrečiu atveju dėl nurodytų žemės sklypo ir statinių duomenų galėtų atsakyti Nekilnojamojo turto registro tvarkytojas (valstybės įmonė Registrų centras).
2. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos statybos įstatymo 3 straipsnio 2 dalies 1 punkto nuostatomis statytojui leidimas statyti trąšų sandėlį konkrečiame žemės sklype (pagal tuo metu įrašytus registro duomenis) būtų išduotas, jeigu statytojas žemės sklypą, kuriame statomas statinys, valdys nuosavybės teise arba valdys ir naudos kitais Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytais pagrindais.
Tuo pačiu pažymime, kad Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto registro įstatymo 4 straipsnyje nustatyta, kad visi nekilnojamojo turto registre esantys duomenys nuo jų įrašymo laikomi teisingais ir išsamiais, kol jie nenuginčyti įstatymų nustatyta tvarka.
3. Informuojame, kad pagrindinės žemės naudojimo paskirties ir būdo (būdų) nustatymo formuojant naujus žemės sklypus ir suformuotų ar pertvarkytų žemės sklypų pagrindinės žemės naudojimo paskirties ir (ar) būdo (būdų) keitimo tvarką bei sąlygas nustato Pagrindinės žemės naudojimo paskirties ir būdo nustatymo ir keitimo tvarkos bei sąlygų aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. rugsėjo 29 d. nutarimu Nr. 1073.
Bendruoju atveju norint pakeisti žemės naudojimo paskirtį ar naudojimo būdą, priklausomai koks dokumentas (esamo detaliojo plano keitimas/koregavimas ar žemės sklypo formavimo ir pertvarkymo projektas) bus rengiamas, reikia vadovautis Kompleksinio teritorijų planavimo dokumentų rengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2014 m. sausio 2 d. įsakymu Nr. D1-8, arba Žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo projektų rengimo ir įgyvendinimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. spalio 4 d. įsakymu Nr. 3D-452/D1-513, kuriose reglamentuota jų rengimo tvarka bei jų rengimui reikalingi dokumentai.
Ši konsultacija pateikiama pagal jos pasirašymo dieną galiojusius teisės aktus ir negali būti laikoma Inspekcijos sprendimu konkrečioje situacijoje.
Atnaujinimo data: 2023-09-23