KLAUSIMAS

Atsižvelgdami į Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos kompetenciją teritorijų planavimo srityje, teikiame šį prašymą dėl išaiškinimo pateikimo.

Teritorijų planavimo įstatymo 28 straipsnio 9 dalis numato teisę koreguoti detaliuosiuose planuose nustatytą statybos zoną vykdant koregavimo procedūrą supaprastinta tvarka, nustatyta Kompleksinių teritorijų planavimo dokumento rengimo taisyklėse. Teisinis reguliavimas nenumato draudimų supaprastinta tvarka koreguoti statybos zonos ir tais atvejais, kai detaliajame plane suplanuotai teritorijai nustatyti skirtingi aukštingumo reglamentai – pvz. daliai sklypo ploto su pažymėta statybos zona, nustatytas aukštingumas - 12 metrų nuo sklypo paviršiaus, kitai daliai sklypo ploto su pažymėta statybos zona, nustatytas 18 metrų aukštingumo reglamentas ir t.t.

Jeigu būtų atliekama detaliojo plano korektūra siekiant nustatyti papildomą statybos zoną toje sklypo vietoje, kuri ribojasi tik su viena iš reglamentinių zonų, manome, kad šią korektūrą būtų galima vykdyti supaprastinta tvarka taikant Teritorijų planavimo įstatymo 28 straipsnio 9 dalies nuostatas. Aptariamo detaliojo plano koregavimo atveju: i) atitinkamoms sklypo dalims jau nustatyti aukštingumo sprendiniai (reglamentų ribos) nebūtų keičiami, ii) naujas (detaliajame plane nenustatytas) aukštingumo reglamentas nebūtų nustatomas, t.y. būtų padidinama tik esama statybos zona, kuriai taikytinas atitinkamas detaliajame plane nustatytas aukštingumo reglamentas. Situacijos iliustravimui pateikiame hipotetinį pavyzdį 1 paveiksle.

Prašome Jūsų pateikti nuomonę dėl teisės Teritorijų planavimo įstatymo 28 straipsnio 9 dalyje nustatyta tvarka koreguoti statybos zoną detaliajame plane, kuriame nustatyti skirtingi aukštingumo reglamentai skirtingoms sklypo dalims, jeigu būtų atliekama detaliojo plano korektūra, kurios metu:

būtų pakeista statybos zona ją papildomai nustatant sklypo vietoje, besiribojančioje tik su viena detaliuoju planu suplanuota reglamentine zona. Šiai papildomai nustatytai statybos zonai būtų taikomas besiribojantis reglamentas;

skirtingų reglamentų ribos nebūtų keičiamos.

ATSAKYMAS (2022-03-01 Nr. 2D - 3879 (9.12))

Atsakydami į Jūsų paklausimą pagal Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos  (toliau – Inspekcija) kompetenciją, informuojame, kad pateikti duomenys netikrinami, atsakymas rengiamas pagal paklausėjo pateiktus duomenis. Asmeniui papildomai pateikus informacijos apie konkrečias faktines aplinkybes, nenurodytas paklausime, gali pasikeisti ir Inspekcijos konsultacijos turinys.

Taip pat informuojame, kad Inspekcija konsultacijas teikia vadovaudamasi Asmenų konsultavimo Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos taisyklių, patvirtintų Inspekcijos viršininko 2017 m. lapkričio 30 d. įsakymu Nr. 1V-160, (toliau – Konsultavimo taisyklės) nustatyta tvarka. Pagal Konsultavimo taisyklių 4.1 punktą, konsultacija yra žodinis ar rašytinis atsakymas į asmens paklausime pateiktą (-us) klausimą (-us) teritorijų planavimo ir statybos valstybinę priežiūrą reglamentuojančių ir su jais susijusių teisės aktų nuostatų taikymo klausimais. Konsultavimo taisyklės nenumato konkrečių situacijų nagrinėjimo, išvadų dėl jų teikimo, todėl pateikiame tik su paklausimu susijusias galiojančių teisės aktų nuostatas ir nuomonę dėl jų taikymo.

Teritorijų planavimo įstatymo (toliau – TPĮ) 28 straipsnio 9 dalyje nustatyta, kad detaliuosiuose planuose (arba vietovės lygmens bendruosiuose planuose, kuriuose nustatomas detaliųjų planų teritorijos naudojimo reglamentas) nustatyta statinių statybos zona, statybos riba ir statybos linija, inžinerinei ir socialinei infrastruktūrai reikalingų teritorijų ir (ar) komunikacinių koridorių ribos, konkretus pastatų ir viešųjų erdvių išdėstymas nekeičiant užstatymo tipo ir nemažinant šių erdvių ploto, automobilių stovėjimo vietų išdėstymas, apželdinama teritorijos dalis, planuojamos teritorijos aprūpinimo inžineriniais tinklais būdai ir susisiekimo komunikacijų išdėstymo principai, joms funkcionuoti reikalingų servitutų poreikis gali būti koreguojami šiuos teritorijų planavimo dokumentus tvirtinančio subjekto sprendimu, jeigu tai nepažeidžia įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimų, aukštesnio lygmens kompleksinio ar specialiojo teritorijų planavimo dokumento sprendinių ir nesikeičia nustatytos pasekmės ar poveikis aplinkai.

Pacituotoje TPĮ 28 straipsnio 9 dalyje pateiktas baigtinis sąrašas detaliųjų planų sprendinių, kurie gali būti koreguojami šioje dalyje nustatyta tvarka. Manome, kad kiti sprendiniai, tarp jų ir skirtingų reglamentų riba, TPĮ 28 straipsnio 9 dalyje nustatyta tvarka negalėtų būti koreguojami, o papildomai nustatomai statybos zonai (pagal TPĮ 28 straipsnio 9 dalį) negalėtų būti taikomas besiribojančios reglamentinės zonos teritorijos naudojimo reglamentas.

Atsižvelgdami į tai, kad paklausime yra pateikta hipotetinė schema, o ne konkretaus detaliojo plano brėžinys, atkreipiame dėmesį, kad dažnu atveju skirtingų reglamentų riba, teritorijos naudojimo reglamentas (jo dalis) detaliajame plane būna nustatyta ne tik statybos zonoje, bet ir iki sklypo ribų.

Ši konsultacija pateikiama pagal jos pasirašymo dieną galiojusius teisės aktus ir negali būti laikoma Inspekcijos sprendimu konkrečioje situacijoje.

Atnaujinimo data: 2023-09-23