KLAUSIMAS

Prašau Jūsų išaiškinimo, ar galima statyti/rekonstruoti vieno buto gyvenamąjį namą padidinant jo plotą taip, kad sklypo užstatymo intensyvumas būtų padidintas iki 0,75?

Žemės sklypo naudojimo būdas: Gyvenamosios teritorijos

Žemės sklypo naudojimo pobūdis: Mažaaukščių gyvenamųjų namų statybos

Sklypas yra Kauno mieste, patenka į Vidutinio užstatymo intensyvumo gyvenamosios teritorijos funkcinę zoną, kurioje pagal miesto Bendrąjį planą numatytas maksimalus užstatymo intensyvumas 0,8.

Ar šiuo atveju galima nesivadovauti STR 2.02.09:2005 „Vienbučiai ir dvibučiai gyvenamieji pastatai“ 9

priedo 1 punkte išdėstyta nuostata, kad „maksimalus sklypo užstatymo intensyvumas yra 0,4“?

Kaip traktuoti nesutapimus tarp STR ir teritorijų planavimo dokumentų (Miesto bendrojo plano), kuris

įstatymas yra viršesnis?

ATSAKYMAS (2022-03-22 Nr. 2D-5206 (9.12 Mr))

Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Aplinkos ministerijos  (toliau – Inspekcija) gavo ir išnagrinėjo Jūsų 2022-02-23 paklausimą „Dėl užstatymo intensyvumą reglamentuojančių teisės aktų“ (toliau – paklausimas).

Atsakydami į paklausimą pagal Inspekcijos kompetenciją, informuojame, kad pateikti duomenys netikrinami, atsakymas rengiamas pagal paklausėjo pateiktus duomenis. Asmeniui papildomai pateikus informacijos apie konkrečias faktines aplinkybes, nenurodytas paklausime, gali pasikeisti ir Inspekcijos konsultacijos turinys.

Prašote „išaiškinimo, ar galima statyti/rekonstruoti vieno buto gyvenamąjį namą padidinant jo plotą taip, kad sklypo užstatymo intensyvumas būtų padidintas iki 0,75?“, nurodydami, kad „Sklypas yra Kauno mieste, patenka į Vidutinio užstatymo intensyvumo gyvenamosios teritorijos funkcinę zoną, kurioje pagal miesto Bendrąjį planą numatytas maksimalus užstatymo intensyvumas 0,8“.

Vadovaujantis statybos techninio reglamento STR 2.02.09:2005 „Vienbučiai ir dvibučiai gyvenamieji pastatai“ (toliau – Reglamentas) 9 priedo 1 punkto nuostatomis, maksimalus sklypo užstatymo intensyvumas yra 0,4, vienbučio  blokuoto užstatymo tipo, kai namai statomi atskiruose sklypuose – 0,8, išskyrus atvejus, kai teritorijų planavimo dokumentuose užstatymo intensyvumas nustatytas mažesnis.

Reglamento 4 punkte nustatyta, kad Reglamento reikalavimai yra privalomi Namų statytojams (užsakovams), kitiems statybos dalyviams, viešojo administravimo subjektams, inžinerinių tinklų ir susisiekimo komunikacijų savininkams, kitiems juridiniams ir fiziniams asmenims, kurių veiklos principus nustato Statybos įstatymas. (Reglamente Namas – tai vienbutis (vieno buto) ir dvibutis (dviejų butų) gyvenamasis pastatas).

Pagal Lietuvos Respublikos statybos įstatymo 24 straipsnio dalies nuostatas, statinio projektas rengiamas vadovaujantis privalomaisiais statinio projekto rengimo dokumentais, tarp jų – teritorijų planavimo dokumentais, galiojančiais teisės aktais.

Kaip nurodyta paklausime, miesto bendrajame plane numatytas maksimalus užstatymo intensyvumas 0,8, tačiau pagal Reglamento reikalavimus, kurie yra privalomi Namų statytojams (užsakovams), kitiems statybos dalyviams, viešojo administravimo subjektams, kitiems juridiniams ir fiziniams asmenims, kurių veiklos principus nustato Statybos įstatymas, maksimalus sklypo užstatymo intensyvumas yra 0,4. Todėl manome, kad statant ar rekonstruojant Namą sklypo užstatymo intensyvumas negali viršyti Reglamente nustatyto dydžio – 0,4, nes Reglamentas nenumato galimybės taikyti teritorijų planavimo dokumentuose nustatytą maksimalų užstatymo intensyvumą, didesnį už nustatytą Reglamente.

Taip pat atkreipiame dėmesį į Reglamento 9 priedo 3 punktą, jog projektuojant, statant naują statinį, rekonstruojant statinį ar keičiant statinio paskirtį, Namui skirtas žemės sklypas negali būti mažesnis kaip 400 m2, o vienbučio blokuoto užstatymo tipo kiekvienam Namui  skirtas sklypas (ar jo dalis) – ne mažesnis kaip 200 m2. 

Primename, kad projektinius sprendinius privalo parinkti kompetentingas projektuotojas, prisiimdamas atsakomybę, kad statinio projektas atitinka Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų, privalomųjų statinio projekto rengimo dokumentų, normatyvinių statybos techninių dokumentų ir normatyvinių statinio saugos ir paskirties dokumentų nuostatas, nes tokia prievolė jam nustatyta Statybos įstatymo 16 straipsnio 5 dalyje.

Ši konsultacija pateikiama pagal jos pasirašymo dieną galiojusius teisės aktus ir negali būti laikoma Inspekcijos sprendimu konkrečioje situacijoje.

Atnaujinimo data: 2023-09-23