KLAUSIMAS

      Projektuojamas daugiabutis gyvenamasis namas Vilniaus mieste, planuojama požeminė 76 vietų automobilių stovėjimo aikštelė. Atsižvelgiant į tai kas išdėstyta, prašome:

     1. Nurodyti ar 76 vietų automobilių stovėjimo aikštelei, būtina numatyti atskirą įvažiavimą ir išvažiavimą ar jie gali būti greta, atskirti skiriamąja juosta, ne siauresne kaip 1,0 m.

     2. Ar pakanka 76 vietų automobilių aikštelei įrengti viena vienpusė rampa.

     3. Atsakymą pateikti remiantis galiojančiomis teisės normomis.

ATSAKYMAS (2023.01.27, Nr. 2D-1556)

      Atsakydami į paklausimą, informuojame, kad paklausime pateikti duomenys netikrinami, atsakymas rengiamas pagal pateiktus duomenis. Papildomai pateikus informacijos apie konkrečias faktines aplinkybes, nenurodytas paklausime, gali pasikeisti ir Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos (toliau – Inspekcija) konsultacijos turinys.

      Inspekcija konsultacijas teikia vadovaudamasi Asmenų konsultavimo Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos taisyklėse  (toliau – Konsultavimo taisyklės) nustatyta tvarka. Pagal Konsultavimo taisyklių 4.1 papunktį, konsultacija – tai žodinis ar rašytinis atsakymas į asmens paklausime pateiktą (-us) klausimą (-us) teritorijų planavimo ir statybos valstybinę priežiūrą reglamentuojančių ir su jais susijusių teisės aktų nuostatų taikymo klausimais. Atsakymą rengiame vadovaudamiesi Konsultavimo taisyklėmis, kurios nenumato konkrečių situacijų nagrinėjimo ir išvadų teikimo, todėl teikiame nuomonę tik dėl galiojančio teisinio reguliavimo, susijusio su paklausime keliamais klausimais, taikymo.

      Paklausime nurodote, kad „projektuojamas daugiabutis gyvenamasis namas Vilniaus mieste, planuojama požėminė 76 vietų automobilių stovėjimo aikštelė“. Klausiate, „ar 76 vietų automobilių stovėjimo aikštelei, būtina numatyti atskirą įvažiavimą ir išvažiavimą, ar jie gali būti greta, atskirti skiriamąja juosta, ne siauresne kaip 1,0 m“.

Pagal statybos techninio reglamento STR 2.02.01:2004 „Gyvenamieji pastatai“  (toliau – STR 2.02.01:2004) 230 punktą daugiabučių namų gyventojų lengviesiems automobiliams saugoti gali būti projektuojamas ir įrengiamas garažas (saugykla) daugiabučiame name, vadovaujantis statybos techniniu reglamentu STR 2.02.08:2012 „Automobilių saugyklų projektavimas“  (toliau – STR 2.02.08:2012). Pagal STR 2.02.08:2012  22 punktą, požeminių automobilių saugyklų įvažiavimai ir išvažiavimai įrengiami vadovaujantis statybos techniniu reglamentu STR 2.06.04:2014 „Gatvės ir vietinės reikšmės keliai. Bendrieji reikalavimai“  (toliau – STR 2.06.04:2014) , kuris pakeitė šiuo metu negaliojantį statybos techninį reglamentą STR 2.06.01:1999 „Miestų, miestelių ir kaimų susisiekimo sistemos“ .

      STR 2.06.04:2014  126 punkte nurodyta, kad „garažams ir stovėjimo aikštelėms, kuriose yra iki 50 vietų, galima numatyti tuos pačius įvažiavimus ir išvažiavimus. Esant didesniems garažams ir stovėjimo aikštelėms, būtina numatyti atskirą įvažiavimą ir išvažiavimą arba jie gali būti greta, atskirti skiriamąja juosta, ne siauresne kaip 1,0 m. Garažuose ir stovėjimo aikštelėse, kuriose yra daugiau kaip 300 vietų, įvažiavimai turi būti nutolę vienas nuo kito ne mažiau kaip per 20 m“.

      Sistemiškai vertinant pateiktas nuostatas, manytina, kad 76 vietų požeminei automobilių stovėjimo aikštelei turi būti projektuojamas atskiras įvažiavimas ir atskiras išvažiavimas, kurie gali būti greta, atskirti skiriamąja juosta, ne siauresne kaip 1,0 m.

      Taip pat klausiate, „ar pakanka 76 vietų automobilių aikštelei įrengti viena vienpusę rampą?“

    Manome, kad klausiama apie rampas, kurios turi būti numatomos, kai projektuojamos STR 2.02.08:2012 6.4 papunktyje apibrėžtos automobilių saugyklos su pandusais (rampomis) – automobilių saugyklos, kuriose yra nuolat aukštėjančių (žemėjančių) grindų eilė arba eilė grindis jungiančių pandusų, kuriais automobiliai gali judėti nuo žemės paviršiaus ir link jo savo eiga, –  ir tuo siekiama įgyvendinti STR 2.02.08:2012 12 punkte nustatytą reikalavimą, jog daugiaaukščiuose automobilių saugyklų pastatuose automobilių judėjimui turi būti numatytos rampos (pandusai), tarpaukštinės perdangos su nuolydžiu arba specialūs liftai (mechanizuotos priemonės).

     STR 2.02.08:2012 13 punkte reglamentuota, kad „Rampų ir atitinkamai įvažiavimų ir išvažiavimų iš automobilių saugyklų skaičius nustatomas priklausomai nuo automobilių, galinčių būti visuose pastato aukštuose, išskyrus pirmą (požeminėms automobilių saugykloms – visuose aukštuose), skaičiaus.

      Rampų tipas bei jų mažiausias skaičius turi būti:

13.1. iki 100 automobilių – viena vienpusė rampa;

<...>“.

      Atsižvelgiant į šį reglamentavimą, manytina, kad 76 vietų požeminei automobilių  saugyklai su pandusais (rampomis) pakanka projektuoti ir įrengti vieną vienpusę rampą.

     Ši konsultacija pateikiama pagal jos pasirašymo dieną galiojusius teisės aktus ir negali būti laikoma Inspekcijos sprendimu konkrečioje situacijoje.

Atnaujinimo data: 2023-09-23