Prašome patikslinti, ką tiksliai reiškia žodis „įrengiamos“ stovėjimo vietos (2022.10.27)
KLAUSIMAS
Norėtume paklausti inspekcijos nuomonės šiuo klausimu: Pagal STR 2.06.04:2014, 112. Privalomos automobilių stovėjimo vietos (išskyrus vietas specialiajam transportui ir žmonėms su negalia) gali būti įrengiamos už statinio ar statinių grupės žemės sklypo ribų šiais vienu ar keliais atvejais: 112.1.2. iki 30 % gatvių, išskyrus valstybinės reikšmės keliuose, nurodytuose 4 punkte, raudonųjų linijų ribose – savivaldybės tarybos nustatyta tvarka. Projektuojant daugiabutį gyvenamąjį namą A kitu projektu jau yra suprojektuotos, įrengtos ir priduotos stovėjimo vietos gatvėje, raudonųjų linijų ribose, tačiau mūsų sklype. Projektinių pasiūlymų rengimo užduotyje buvo nurodyta sklypo dalį, kuria eina gatvė atidalinti ir perduoti savivaldybei. Tarkime, kad pastatui reikia 30 stovėjimo vietų, gatvėje įrengtos 15 stovėjimo vietų.
1. Daugiabučio gyvenamojo namo A poreikiams, gretimame sklype 2019 metais suprojektuoto ir pastatyto daugiabučio gyvenamojo namo B projekto rengimo metu suprojektuotos bei įrengtos, tačiau daugiabučiui B nebereikalingos užtikrinti norminį automobilių stovėjimo skaičių dėl pasikeitusių bendrojo plano sprendinių, 15 stovėjimo vietų t.y. 50% viso A pastato stovėjimo vietų poreikio, jei iki statybą leidžiančio dokumento gavimo, sklypo dalis, kurioje yra stovėjimo vietos bus atskirta nuo daugiabučio gyvenamojo namo A sklypo ir perduota miesto savivaldybės nuosavybėn? Pačios stovėjimo vietos kaip statinys lieka daugiabučio gyvenamojo namo A vystytojo nuosavybėje, perduodamas tik atskirtas inžinerinės infrastruktūros naudojimo būdo sklypas.
2. Pagal STR 2.06.04:2014 112. Privalomos automobilių stovėjimo vietos (išskyrus vietas specialiajam transportui ir žmonėms su negalia) gali būti įrengiamos už statinio ar statinių grupės žemės sklypo ribų šiais vienu ar keliais atvejais: 112.1.2. iki 30 % gatvių, išskyrus valstybinės reikšmės keliuose, nurodytuose 4 punkte, raudonųjų linijų ribose – savivaldybės tarybos nustatyta tvarka. Prašome inspekcijos patikslinti, ar šis punktas yra taikomas tik naujai įrengiamoms stovėjimo vietoms, ar taip pat yra taikomas ir vertinant, ar esamos stovėjimo vietos, kurios jau yra suprojektuotos ir įrengtos sklype atidalintame ties raudonąja linija, tenkina reglamento 107 punkto 30 lentelėje numatytą minimalų automobilių stovėjimo vietų skaičių.
3. Prašome inspekcijos patikslinti, ką tiksliai STR 2.06.04:2014 reiškia žodis „įrengiamos“ stovėjimo vietos? Ar galima teigti, kad STR 2.06.04:2014 112 p., apskritai negalioja jau įrengtų stovėjimo vietų užskaitymui?
ATSAKYMAS (2022.10.27, Nr. 2D-19584)
Atsakydami į paklausimą, informuojame, kad paklausime pateikti duomenys netikrinami, atsakymas rengiamas pagal pateiktus duomenis. Asmeniui papildomai pateikus informacijos apie konkrečias faktines aplinkybes, nenurodytas paklausime, gali pasikeisti ir Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos (toliau – Inspekcija) konsultacijos turinys.
Taip pat informuojame, kad Inspekcija konsultacijas teikia vadovaudamasi Asmenų konsultavimo Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos taisyklėse[1] (toliau – Konsultavimo taisyklės) nustatyta tvarka. Pagal šių taisyklių 4.1 punktą konsultacija – tai Inspekcijos žodinis ar rašytinis atsakymas į asmens paklausime pateiktą (-us) klausimą (-us) teritorijų planavimo ir statybos valstybinę priežiūrą reglamentuojančių ir su jais susijusių teisės aktų nuostatų taikymo klausimais. Konsultavimo taisyklės nenumato konkrečių situacijų nagrinėjimo, išvadų dėl jų (pvz., dėl automobilių stovėjimo vietų skaičiaus konkrečiu atveju), todėl pateikiame tik su paklausime keliamais klausimais susijusį teisinį reguliavimą ir nuomonę dėl jo taikymo.
Primename, kad statybos techninio reglamento STR 2.06.04:2011 „Gatvės. Bendrieji reikalavimai“ (toliau – reglamentas) nuostatų dėl privalomų automobilių stovėjimo vietų taikymas paaiškintas Jums pateiktame Inspekcijos 2022-10-06 rašte Nr. 2D-18237 (toliau – 2022-10-06 konsultacija), kuriuo atsakyta į Jūsų 2022-09-22 paklausimą (reg. Nr. 7D-3446).
2022-10-11 pateiktame 2022-09-21 paklausime nurodote, kad „Projektuojant daugiabutį gyvenamąjį namą A kitu projektu jau yra suprojektuotos, įrengtos ir priduotos stovėjimo vietos gatvėje, raudonųjų linijų ribose, tačiau mūsų sklype. Projektinių pasiūlymų rengimo užduoyje buvo nurodyta sklypo dalį, kuria eina gatvė atidalinti ir perduoti savivaldybei“.
Dėl paklausimo 1 dalies „1.Daugiabučio gyvenamojo namo A poreikiams, gretimame sklype 2019 metais suprojektuoto ir pastatyto daugiabučio gyvenamojo namo B projekto rengimo metu suprojektuotos bei įrengtos, tačiau daugiabučiui B nebereikalingos užtikrinti norminį automobilių stovėjimo skaičių dėl pasikeitusių bendrojo plano sprendinių, 15 stovėjimo vietų t.y. 50% viso A pastato stovėjimo vietų poreikio, jei iki statybą leidžiančio dokumento gavimo, sklypo dalis, kurioje yra stovėjimo vietos bus atskirta nuo daugiabučio gyvenamojo namo A sklypo ir perduota miesto savivaldybės nuosavybėn? Pačios stovėjimo vietos kaip statinys lieka daugiabučio gyvenamojo namo A vystytojo nuosavybėje, perduodamas tik atskirtas inžinerinės infrastruktūros naudojimo būdo sklypas“.
Nekartodami Jums žinomų ir 2022-10-06 konsultacijoje pateiktų reglamento nuostatų, dar kartą pabrėžiame, kad, jeigu A statinio žemės sklype gatvės raudonųjų linijų ribose B statinio (-ių) projektu ar atskiru automobilių saugyklos projektu suprojektuotos ir įrengtos automobilių stovėjimo vietos būtų skirtos būtent A statiniui (tai turi būti nurodyta projekto sprendiniuose) ir bendras A statinio žemės sklype šiam statiniui skirtų automobilių stovėjimo vietų skaičius atitiktų privalomą skaičių pagal reglamento 107 punkto 30 lentelę, tai laikytina, kad reglamento reikalavimai dėl automobilių stovėjimo vietų įvykdyti. Be to, kaip nustatyta viename iš reglamento 112 punkte nurodytų atvejų, kai privalomos automobilių stovėjimo vietos (išskyrus vietas specialiajam transportui ir žmonėms su negalia) įrengiamos už statinio ar statinių grupės žemės sklypo ribų (skirtingose 108.1 papunktyje nurodytose zonose pastatams – ne toliau kaip 500 m nuo įėjimų į šiuos pastatus), iki 30 % minimalaus automobilių stovėjimo vietų skaičiaus gali būti įrengta gatvių, išskyrus valstybinės reikšmės keliuose, nurodytuose 4 punkte, raudonųjų linijų ribose savivaldybės tarybos nustatyta tvarka. T. y., jeigu statinio A projekto, statinio B projekto ar atskiro automobilių saugyklos projekto sprendiniais A statinio poreikiams numatytų automobilių stovėjimo vietų už A sklypo ribų suprojektuota ir įrengta 30 % ir daugiau (pvz., 50 %) minimalaus automobilių stovėjimo vietų skaičiaus, privalomo A statinio poreikiams, manome, kad reglamento reikalavimai dėl automobilių stovėjimo vietų pažeidžiami. Mūsų nuomone, šis reglamentavimas nepriklauso nuo aplinkybės, kad dalis privalomų automobilių stovėjimo vietų kitame žemės sklype yra nekilnojamojo turto vystytojo nuosavybė.
Pažymėtina, jog tik tuo atveju, jei statiniui B nebereikalingos automobilių stovėjimo vietos būtų įformintos kaip statinio A priklausiniai, šios esamos stovėjimo vietos būtų įskaitomos į A statiniui privalomų vietų skaičių.
Dėl paklausimo 2 dalies, kurioje prašote patikslinti, ar reglamento 112 punkto 112.1.2 papunktis „yra taikomas tik naujai įrengiamoms stovėjimo vietoms, ar taip pat yra taikomas ir vertinant, ar esamos stovėjimo vietos, kurios jau yra suprojektuotos ir įrengtos sklype atidalintame ties raudonąja linija, tenkina reglamento 107 punkto 30 lentelėje numatytą minimalų automobilių stovėjimo vietų skaičių“ ir dėl paklausimo 3 dalies, kurioje prašote patikslinti „ką tiksliai STR 2.06.04:2014 reiškia žodis „įrengiamos“ stovėjimo vietos? Ar galima teigti, kad STR 2.06.04:2014 112 p., apskritai negalioja jau įrengtų stovėjimo vietų užskaitymui?“
Atsižvelgiant į reglamento 1121 punkto nuostatą, jog 112 punkte nurodytų automobilių stovėjimo vietų statyba turi būti užbaigta prieš statinio ar statinių grupės (toliau – konkretus statinys) statybos užbaigimą, manytina, kad konkrečiam statiniui suprojektuotos automobilių stovėjimo vietos kitame žemės sklype gali būti jau įrengtos, rengiant to konkretaus statinio projektą. Šio projekto sprendiniais turi būti užtikrinta, jog kitame (atidalintame) sklype pagal kitą projektą konkrečiam statiniui numatytos ir įrengtos automobilių stovėjimo vietos tenkina reglamento 112 punkto 112.1.2 papunkčio sąlygas ir bendras minimalus automobilių stovėjimo vietų skaičius atitinka reglamento 107 punkto 30 lentelėje nurodytą skaičių. Tai yra pagal projektą, kurio sprendiniais kitame žemės sklype suprojektuotos ir įrengtos konkrečiam statiniui trūkstamos vietos, turi būti gautas statybą leidžiantis dokumentas, kurio duomenys turi būti nurodyti konkretaus statinio projekte. Kadangi šių vietų statyba turi būti užbaigta prieš konkretaus statinio statybos užbaigimą, manome, kad reglamento nuostatose, nustatančiose reikalavimus dėl privalomų automobilių stovėjimo vietų, vartojamas žodis įrengiamos apima tiek naujai statomas, tiek ir reglamento 112 punkte nustatyta tvarka jau įrengtas vietas.
Ši konsultacija pateikiama pagal jos pasirašymo dieną galiojusius teisės aktus ir negali būti laikoma Inspekcijos sprendimu konkrečioje situacijoje.
[1]patvirtinta Inspekcijos viršininko 2011 m. lapkričio 10 d. įsakymu Nr. 1V-194 „Dėl Asmenų konsultavimo Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos taisyklių patvirtinimo“.
Atnaujinimo data: 2023-09-23